Rendben a retró, de hiányzott az USB
VW Passat B5.5 őseredeti kazettás fejegységének korszerüsítése volt a cél, csere nélkül persze.
Na nem azért nem cseréltem le eddig a Passat már újkorában sem zseniális fejegységét mert annyira szuperhifi lenne. Korábban mindenben cserélgettem, most meg valahogy nem: talán megszoktam, ahogy kinéz, vagy általánosságban elég megóvott a jármű, és jól hat a gyári belső, amely megbomlana egy utólagos új fejegységarccal. De még az is lehet, hogy egy olyan lavinát indítanék el, amellyel már minden autóbuzi találkozott: ha már kicseréltem a fejegységet, akkor nem maradhatna a nyurga gyári hangszórókészlet sem, és ha az is cserés, akkor kéne egy erősítő is, stb.stb.
De bárhogy is van, a lényeg, hogy ott van a gyári fej, a csomagtartóban egy féllábú cd-tárral, amiben 10-ből csak 6 hely működik, és néha így is lefagy. És hát az ember amúgy is egyre kevésbé vesz CD-t, hanem letöltjük a zenéket hol pénzért, hol ingyen, ritkán írok(unk) cd-t, már az idejére sem emlékszem mikor vettem utoljára írhatót. Hét éve? Kazettázni poén, mert a Passat hozta, hogy elővettem ami van, egy-két lemezt (igazi vinil) és CD-t át is vettem kazira, hogy legyen a kocsiban, az legalább nem ugrott, amikor bent volt a sportrugó. De ez is csak szórakoztatás kategória, már nem passzol a napi ritmusba és eszközkörnyezetbe.
Előbb a sok beáramló bontásra szánt Passat okán felmerült, hogy esetleg egy gyári „nagynavis” fej menjen bele, de hát már az is elavult, és hát a srácok elmondása szerint az sem szólt túl szépen. Így elkezdtem nézegetni, mivel okosíthatnám a kifutott technikát. Nagyjából egybe esett egy kütíüdoktor eszmecserével, ahol a Dension egy eszközét (Gateway Lite) javallották, ezt is nézegettem, és így rámozdultam. A holmi kétféle kivitelben készül, az egyik USB csatlakozási lehetőséggel bír, a másik Bluetotth kapcsolatra is képes (BT kiegészítő betűjellel).
Valójában egy jel dekóder, amely a fejegység számára analóggá alakítja a digitálisan érkező és általa feldolgozott jelet. Nem új dolog, már csak abból is látható, hogy melyek az együttműködésre alkalmas fejegységek (és autók) – ezt a gyártói honlapon lehet kiválasztani, az alkalmazhatóság a fejegység altípusától is függhet. Az eszköz a CD-tár csatlakozóját használja, így az egyrészt lekötendő, ha van, másrészt, ha a fejegységen nincs ilyen csatlakozó, akkor arra nem köthető rá a Dension eszköz.
Mivel eredetileg a CD-tár a fejegységről vezérelhető, így a gyártó az eszköz vezérlését is így oldotta meg. Tehát a CD-tár funkció kapcsolóival lehet utasításokat közölni a Gateway-jel. Így, ha az USB portra pendrive-ot csatlakoztatva hallgatunk zenét, akkor léptethetünk a zenék és könyvtárak között. Ha az USB-re egyéb médialejátszó eszközt, vagy a vezeték nélküli kapcsolattal okostelefont csatlakoztatunk, akkor az eszközről és a fejegységről is működik a vezérlés.
Amúgy a beszerelés viszonylag egyszerű, attól függően, hogy mit szeretne az ember, hogy rejtve, vagy hozzáférhetőn legyen a cucc. A hozzáférhetőséget az USB csatlakozó magyarázza, így több lehetséges hely felmerül, a könyökló doboza, a kesztyűtartó, a rádió alatti üres rekesz. De minden rés be van lakva az autón, így jött a beszerelői tapasztalat szülte javaslat: tegyük a műszerfal mögé, az USB-t vezessük ki hosszabbítóval. Ez tetszett.
Zsolt szupertürelmes kollégája nyerte a feladatot, amely a fejegység kihúzásával kezdődött. És itt igazolást nyert a megérzés, hogy nem nekem kéne mókolni a kocsival, mert több kesze-kuszaság is előkerült: egykori kihangosító beszerelés öröksége maradt hátra, több fölösleges kábellel, amelyeket egyszerű megoldásként közvetlenül a fejegység érintkezőire forrasztottak. Előbb ezeket kellett lebontani, meg széthúzogatni a CD-tár csatlakozó adapterét, mert hát az nem gyári holmi. És kellett még egy táp, ez gyorsan megvolt.
beszerelés óta már jó két hónap eltelt, és rendszeresen használom. Igazán nem bonyolítottam túl a dolgot, egy pendrive-ra rátoltam a laptopon lévő zenék egy részét, majd a kocsiban csatlakoztattam, és így hallgatom. Otthon dolgozva kevésbé függök az okostelótól, tehát nem azzal töltöm le a zenéket, mint elérhető saját eszközre, hanem a munkalaptopra, ami ugye nem a cégé, mert az én vagyok. Így a telefont nem szoktam csatlakoztatni, megy a zene a pendrive-ról – telón alig van néhány zene.
Az alapvető tapasztalat, hogy tényleg nem egy überhifi a Passat gyári rendszere, hiába a két kétutas szett, sajnos még a youtube-os, minimál adattartalmú MP3 sem szól sz@rabbul, mint a CD. A másik, hogy a fejegység vezérlőket használva ugyanolyan türelmesnek kell lenni, mint minden más számítástechnikai eszközzel: gyors nyomkodással léptetni tilos, mert lefagyhat a holmi, akkor át kell kapcsolni rádióra, vagy kazira, majd vissza CD-re, és újra élni kezd.
Tehát így most jó, az alapvető lépés megvan, digit formátum hallgatható. És azt hiszem itt az ideje kipakolni ezeket a kopogós, középhangú hangszórókat, ha már itt a jó idő. Csak még nem találtam ki milyen legyen (és hogy van-e értelme ezzel a fejegységgel fejlesztgetni).
kárpittisztítás, teraszkorlát, szőnyegtisztítás házilag, szolgáltatás angolul, teraszkorlát ötletek, szőnyeg angolul, kárpittisztítás házilag, autóalkatrész 24.hu, penesz eltavolitasa a falról, szőnyegtisztítás árak
kárpittisztítás teraszkorlát szőnyegtisztítás házilag szolgáltatás angolul teraszkorlát ötletek szőnyeg angolul kárpittisztítás házilag autóalkatrész 24.hu penesz eltavolitasa a falról szőnyegtisztítás árakkárpittisztítás, teraszkorlát, szőnyegtisztítás házilag, szolgáltatás angolul, teraszkorlát ötletek, szőnyeg angolul, kárpittisztítás házilag, autóalkatrész 24.hu, penesz eltavolitasa a falról, szőnyegtisztítás árak
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.