Az Anyukám is érteni fogja! rovatunkban már megszokottá vált, hogy az autózás egyes kérdéseit úgy járjuk körül, hogy azok számára is érthető és világos legyen, akiknek az autó csak eszköz, szinte szükséges rossz. Új, többrészes sorozatunkban a használtautó vásárlás részleteit boncolgatjuk.
Az új autót vásárlók köre a gazdasági válságot megelőző időszakhoz képest negyedére csökkent, az importőri beszámolók szerint a maradék vásárlóerő pedig a cégek közül kerül ki – magyarul magánszemély alig-alig vásárol új autót, szalonból. Marad tehát a használtpiac, de nagy kérdés, hogy hogyan kell használtautót venni?
Használt - elhasznált
Sokszor szoktam mondogatni, hogy a leggyakoribb hiba, amit elkövethetünk, hogy használtautó címszó alatt elhasznált kocsit vásárolunk. Aztán ott van a bűvös km-óra kérdés: sokan kifordulnak a kereskedésekből, ha meglátják, hogy egy autóban 100.000 km-nél több van. Mindeközben az igazán fontos tényezőkkel az átlagos használtautó vásárló mit sem törődik, pedig a nagy buktatók általában az autó rejtett részein várnak ránk.
Állapotot, ne a kilométert nézzük!
Sokszor sok helyen olvassuk, hogy amikor másod-, harmadkézből veszünk kocsit, akkor ne a futásteljesítményt nézzük, hanem inkább az autó által mutatott összképet. Mivel sokan nem tudnak mihez viszonyítani, általában az egzakt adat, a kilométeróra állásából indulnak ki. Persze sokat számít egy autónál, hogy mennyit futott, de ez még nem minden. Feltennék egy eldöntendő kérdést.
Melyik autót vennéd meg szívesebben?
- 5 éves, kb. 45.000 km-es kocsi. A lökhárítók sarkai leverve, a kerekek peremén kisebb deformációk és valami furcsa hang a futómű felől. Láthatóan rövid utakon, főképpen városban használt,
VAGY
- 8 éves, 200.000+ km-rel, ami láthatóan szép maradt az évek során, kívül-belül jobb állapotú, mint az előző??
Persze millió és egy szempont létezik még, de a csaknem négyszeres futásteljesítmény még nem minden. Évi 25.000 km-t beletekerni egy kocsiba a városban igen nagy kihívás lenne, tehát valószínűsíthetjük, hogy előző gazdája inkább hosszabb utakra használta.
Anyukám is érteni fogja! – Használtautó vásárlás, I. rész
Az Anyukám is érteni fogja! rovatunkban már megszokottá vált, hogy az autózás egyes kérdéseit úgy járjuk körül, hogy azok számára is érthető és világos legyen, akiknek az autó csak eszköz, szinte szükséges rossz. Új, többrészes sorozatunkban a használtautó vásárlás részleteit boncolgatjuk.
Az új autót vásárlók köre a gazdasági válságot megelőző időszakhoz képest negyedére csökkent, az importőri beszámolók szerint a maradék vásárlóerő pedig a cégek közül kerül ki – magyarul magánszemély alig-alig vásárol új autót, szalonból. Marad tehát a használtpiac, de nagy kérdés, hogy hogyan kell használtautót venni?
Használt - elhasznált
Sokszor szoktam mondogatni, hogy a leggyakoribb hiba, amit elkövethetünk, hogy használtautó címszó alatt elhasznált kocsit vásárolunk. Aztán ott van a bűvös km-óra kérdés: sokan kifordulnak a kereskedésekből, ha meglátják, hogy egy autóban 100.000 km-nél több van. Mindeközben az igazán fontos tényezőkkel az átlagos használtautó vásárló mit sem törődik, pedig a nagy buktatók általában az autó rejtett részein várnak ránk.
Tök mindegy mennyit mutat az órája...
Állapotot, ne a kilométert nézzük!
Sokszor sok helyen olvassuk, hogy amikor másod-, harmadkézből veszünk kocsit, akkor ne a futásteljesítményt nézzük, hanem inkább az autó által mutatott összképet. Mivel sokan nem tudnak mihez viszonyítani, általában az egzakt adat, a kilométeróra állásából indulnak ki. Persze sokat számít egy autónál, hogy mennyit futott, de ez még nem minden. Feltennék egy eldöntendő kérdést.
Melyik autót vennéd meg szívesebben?
- 5 éves, kb. 45.000 km-es kocsi. A lökhárítók sarkai leverve, a kerekek peremén kisebb deformációk és valami furcsa hang a futómű felől. Láthatóan rövid utakon, főképpen városban használt,
VAGY
- 8 éves, 200.000+ km-rel, ami láthatóan szép maradt az évek során, kívül-belül jobb állapotú, mint az előző??
Persze millió és egy szempont létezik még, de a csaknem négyszeres futásteljesítmény még nem minden. Évi 25.000 km-t beletekerni egy kocsiba a városban igen nagy kihívás lenne, tehát valószínűsíthetjük, hogy előző gazdája inkább hosszabb utakra használta.
65.000 km! JÖHET! Vagy mégsem?
Mit jelent ez?
A rövid utakon használt járművek – tipikusan a városi használatot értem ezalatt –
- nem tudtak kellőképpen bemelegedni
- állandóan alacsony fordulatszámon jár a motorjuk
- az indítások száma többszöröse lehet egy hosszabb utakra használt kocsiéhoz képest
- a rossz minőségű városi (budapesti) utakon a futómű igénybe vétele megnövekszik
- a szűk parkolóhelyek, parkolóházak és nem utolsó sorban a figyelmetlen autós társak miatt a karosszéria kisebb-nagyobb sérüléseiből sokkal többet találunk.
- a sok araszolgatás miatt sokkal nagyobb igénybevételnek volt kitéve a kuplung, a hűtőventilátor.
aszfaltozás árak, mart aszfalt, strabag aszfalt árlista, mart aszfalt ár, aszfalt ár, teremgarázs, mart aszfalt m3 ár, útépítés árak, aszfaltozás miskolc, öntött aszfalt
aszfaltozás árak mart aszfalt strabag aszfalt árlista mart aszfalt ár aszfalt ár teremgarázs mart aszfalt m3 ár útépítés árak aszfaltozás miskolc öntött aszfaltaszfaltozás árak, mart aszfalt, strabag aszfalt árlista, mart aszfalt ár, aszfalt ár, teremgarázs, mart aszfalt m3 ár, útépítés árak, aszfaltozás miskolc, öntött aszfalt
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.